تـــــــــــــ ر ـــــــــــــا یـــــــــــخ

تاریخ
تاریخ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندها
چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۴ ب.ظ

رکوردهای تاریخی و جهانی

مردباردار

چندی پیش گزارشی از مردی که به نظر می‌رسید باردار است منتشر شده است، شکم این مرد که سانجو باگات نام دارد به طور ناگهانی ورم کرده و به نظر می‌رسید که در حال زایمان می‌باشد. 
او که در شهر ناگپور در هند زندگی می‌کند می‌گوید در تمام طول زندگی از شکم متورم بزرگ خود احساس خجالت و ناراحتی می‌کرده است، ولی بالاخره یک شب ناراحتی ظاهری او به نگرانی بسیار بزرگتری تبدیل شد و او را به سرعت راهی بیمارستان کردند. 
در ابتدا پزشکان فکر می‌کردند که غده سرطانی بزرگی در شکم باگات وجود دارد بنابراین تصمیم به جراحی و خارج‌سازی آن از شکم مرد گرفتند. پزشکان فکر می‌کردند که این تومور به قدری بزرگ است که به دیافراگم وی فشار وارد آورده و تنفس او را با مشکل رو به رو کرده است. 
ولی آنها پس از آغاز جراحی متوجه پدیده عجیبی شدند که تاکنون با آن برخورد نداشتند، بعد از شکافت عمیق شکم مرد یک گالن حاوی مایعات در شکم او پاره شد و سپس اتفاق بسیار عجیبی رخ داد که حیرت همگان را برانگیخت. 
پزشکان متوجه تعداد بسیار زیادی استخوان در داخل شکم مرد شدند، در ابتدا یک عضو از بدن و سپس عضو دیگری، مقداری مو، یک فک و قسمت‌هایی از اعضا تناسلی را از شکم مرد خارج کردند. 
در داخل شکم باگات یک موجود ناقص وجود داشت که پا و دست کاملا شکل گرفته و کامل ناخن‌های بسیار بلند داشت. 
در ابتدا به نظر می‌رسید که این مرد هندی باردار بوده و بچه‌ای در شکم خود پرورش داده ولی گروه پزشکی بیمارستان هند متوجه شدند که برادر دوقلوی باگات در شکم وی قرار داشته که به تدریج در شکم او رشد پیدا کرده و به قدری بزرگ شده که زندگی او را به خطر انداخته است. 
«جنین در جنین» یکی از شگفت انگیزترین پدیده‌‌های پزشکی در دنیا به شمار می‌آید. جنین که در درون جنین دیگر قرار دارد از خون دوقلوی خود حتی بعد از تولد همچنان تغذیه می‌کند تا جایی‌که کاملاً رشد کند. 
پزشکان هندی خاطر نشان کرده‌اند که تاکنون کمتر از 90 مورد جنین در جنین در تاریخ پزشکی در دنیا مشاهد شده است.
زنی اکوادوری که در کودکی شیر الاغ می‌خورد در 116 سالگی مسن‌ترین انسان جهان است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماریا استرهردیالکارو با یک مهندس ارتش اتریش ازدواج کرد که در سال 1949 درگذشت. ماریا 14 سپتامبر 116 ساله شد. هیلدا کاپوویلا، دختر 80 ساله او ضمن اعلام این خبر گفت مادرم نه کلسترول دارد نه فشار خون، پیانو می‌نوازد و هرگز سیگار نکشیده و مشروب الکلی نخورده است، همه کارهایش را خودش انجام می‌دهد و به کسی وابسته نیست. هیلدا سومین فرزند از پنج فرزند ماریا است. سه تن از فرزندان او هنوز زنده‌اند و 11 نوه، 20 نتیجه و دو نبیره دارد. مسن‌ترین مرد جهان امیلیانو مرکادو دل تورو، با 114 سال سن، اهل پورتوریکو است.
لیستی از احمق ترین شخصیت های سیاسی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است که در میان آنها می توان افرادی را دید که هر چند وقت یک بار با اظهارات و یا اقدامات احمقانه و ساده لوحانه خود برای رسانه های داخلی و خارجی خبر ساز و سوژه ساز شده اند. به گزارش رویترز ، این لیست بـا فـرا رسیـدن جشـن شکرگزاری‎ که‎ با صرف بـوقـلمـون‎ در امریکا همراه‎ است‎‎ ، منتشر شده است. در فهرست‎ امسال احمق ترین شخصیت های سیاسی ایالات متحده ،‎ آرنولد شوارتزنگر ، فرماندار کالیفـرنیـا با پنج ستاره اول است. او بـه‎ علـت‎ نـزاع بـا پـرستـاران‎‎‎ ، معـلمـان ، آتـش‎ نشـانـــان و نمایندگان‎ ، احمق‎ پنج‎ ستاره‎ ، لقب‎ گرفته است. احمق‎ چهار ستاره‎ ، پت‎ رابـرتـسـون‎ ، مبلغ و مجری یک تلویزیون مسیحی‎ است‎‎ که‎‎‎ به علت اینکه مردم‎ شهر دوور در پنسیلـوانیـا از مسـئولان‎ مــدارس‎ بــرای‎‎ اجبـاری کــردن‎ آمــوزش‎ نــظریــه‎ خلـقـت‎‎ خردمندانه‎‎ انسان‎ به جای‎ خــلـقــت تـدریـجـی‎ انتقاد کرده‎ بودنـد ، آنـان‎ را مورد لعـن‎‎ و نفرین قرارداد. وی‎‎ چندی پیش‎ نیز رسما از طریق تلویزیون خود از دولت امریکا خواسته بود ‎ هوگو چاوز رئیس‎ جمهوری‎ ونــزوئلا را به قتل رساند. احمق‎ سـه‎‎ ستـاره رنـدی‎ کـلـی‎ ، شهردار مینه‎‎ سوتاست‎ که خود را حامی‎ بــوش‎ نامیده‎ بود. احمق‎ دو ستاره‎ ، کاتلین‎ بلانکـو ، فرماندار لوئیزیاناسـت‎ کـه‎‎ عــلاوه بــر عملکرد نامناسب‎ ، اظهارنظرهای‎ عجیـبـی‎ درباره توفان‎‎ کاترینا بعمل اورده بود. احمق‎ تک‎ ستاره‎ نیز مایکل‎ براون‎ ، نامزد شکست‎ خورده‎‎ کنگره و کـمیـسیـونـر اتحادیه‎ اسبهای‎ عربی‎ است.
 
یکی از ثروتمندترین زنان جهان در «عروسی دهه» در برزیل ازدواج می کند. خانم اتینا روسل اوناسیس ، 20 ساله ، میلیاردر یونانی با آلوارو آلفونسود میراندا، 32 ساله که قهرمان اسب سواری المپیک برزیل است ، ازدواج می کند. مراسم ازدواج تحت تدابیر شدید امنیتی در باغهای یک موزه هنر در شهر سائوپائولو برگزار می شود. اوناسیس ، که ثروتش یک میلیارد دلار برآورد شده ، سال 2002 در یک باشگاه سوارکاری در بلژیک با همسر آینده خود دیدار کرد. وی نوه و تنها وارث اریستوتل اوناسیس ، میلیاردر فقید یونانی است.سلسله اوناسیس یکی از معروف ترین خانواده های یونان است. اتینا، امسال که 21 ساله شود، به طور خودکار رئیس بنیاد خیریه اوناسیس خواهد شد که آن هم بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارد. اما به نظر می رسد مدیران این بنیاد در آتن که هیچ کدام از اقوام اتینا نیستند مقررات آن را تغییر داده اند تا مانع از مدیریت وی شوند. مقررات جدید مانع از ریاست وی می شود زیرا او یونانی صحبت نمی کند و به دانشگاه نرفته است.
 
هفته نامه «له کایه دو فوتبال» جایزه «توپ سربی 2005» که از بدترین بازیکن لیگ برتر فوتبال فرانسه تقدیر می کند را به بنوا پدره تی بازیکن تیم لیون اهدا کرد! به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در یک رای گیری از خوانندگان هفته نامه «له کایه دو فوتبال» بنوا پدره تی بازیکن تیم لیون توانست با کسب 3333 رای معادل 41.8 درصد آرای داده شده جایزه «توپ سربی 2005» لیگ برتر فوتبال فرانسه را به خود اختصاص داده و افتخاری به مجموعه افتخارات خود بیافزاید! در این رای گیری فابین بارتز با کسب 1541 رای معادل 19.32 درصد آرا مقام دوم را به خود اختصاص داد. تردیدی نیست ماجرای «آب دهان» انداختن او در یک مسابقه به بازیکن حریف مهمترین دلیل برای کسب مقام دوم بوده است.
گارث بروکز و تریشا یروود ، دو ستاره بزرگ موسیقی جهان در مراسمی خصوصی در خانه‌اشان در اوکلاهاما ازدواج کردند. بروکز 43 ساله و یروود 41 ساله در حضور اعضای خانواده خود پیوند زناشویی بستند و گفتند این هدیه کامل کریسمس به یکدیگر است و بی‌نهایت خوشحال هستند. بروکز ماه مه گذشته در جریان کنسرتی در کالیفرنیا در مقابل هفت هزار تماشاگر در حالی که یک زانوی خود را زمین گذاشته بود به یروود پیشنهاد ازدواج داد. این دومین ازدواج بروکز که سه فرزند دارد و سومین ازدواج یروود است.
 
بزرگترین کاج کریسمس مصنوعی اروپا با 72 متر ارتفاع که در مرکز شهر ورشو، پایتخت لهستان برپا شد( به مناسبت آغاز سال 2006 میلادی ) به مناسبت جشن‌های کریسمس و پایان سال سه‌شنبه شب 6 دسامبر نورافشانی‌اش را آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازه فلزی غول‌آسا با حدود 2 میلیون لامپ روشن شده است. کاج کریسمس مصنوعی در مقابل بزرگترین ساختمان شهر ورشو، کاخ فرهنگ با 250 متر ارتفاع برپا شده است.
 
یک مرد 67 ساله هندی رکورد پرواز در مرتفع‌ترین نقطه از سطح زمین با استفاده از بالن را بهبود بخشید. به گزارش بی‌بی‌سی ، میلیونر هندی که ویجی پات سینگهانیا نام دارد موفق شده است با استفاده از بالن هوای گرم 21 هزار متر معادل (69 هزار فوت) از سطح زمین بالا برود. رکورد قبلی پرواز با بالن متعلق به یک امریکایی تگزاسی به نام پرلیندستراند است که در سال 1988 موفق شد با استفاده از آن 19.811 متر (معادل 64 هزار و 997 فوت) از سطح زمین پرواز کند. خبر بر جای گذاشتن این رکورد توسط گائوتام ، پسر این میلیونر هندی به اطلاع رسانه‌ها رسید. این ثروتمند هندی که با هزینه خودش این بالن غول‌پیکر را که بلندتر از یک آسمان خراش 22 طبقه است ساخته ، قصد دارد رکورد خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. در همین حال کالین پری اسکات رهبر انگلیسی تیم فنی این رکورد به خبرنگاران گفت ارتفاع دقیق پرواز سینگهانیا 21.290.89 متر بوده است.
رسانه های چین تنها بازمانده حادثه انفجار در معدن غیر قانونی ذغال سنگ در استان «هبی» در شمال این کشور را به عنوان خوش شانس ترین مرد چین معرفی کردند چرا که در طول زندگی اش دو بار از دو حادثه مرگبار انفجار در معدن نجات پیدا کرده است. این حادثه روز پنجشنبه هفته گذشته روی داد و نیروهای امداد تا عصر روز گذشته مشغول یافتن ناپدید شدگان بودند. 45 معدنچی کشته شدند و پنج نفر دیگر همچنان ناپدید هستند و این پیرمرد تنها کسی است که از آن جان سالم به در برد. سان جیشن معدنچی پیر یکی از 51 کارگری است که پس از انفجار زیر آوار ماندند اما امدادگران توانستند تنها او را سالم از زیر آوار بیرون بیاورند. جیشن در سال 2002 نیز در حادثه ای مشابه که منجر به کشته شدن 29 معدنچی شد به طور معجزه آسایی جان سالم به در برد. از آنجا که چین خطرناک ترین معادن جهان را دارد و دائما حوادثی مرگبار از این دست در آنها اتفاق می افتد ، شانس زنده ماندن کارگران در هنگام بروز حادثه بسیار کم است. از این رو رسانه ها و مطبوعات چین از این پیرمرد که دو بار پیاپی توانسته از این حوادث مرگبار رهایی یابد به عنوان خوش شانس ترین مرد چین یاد کرده اند.
 
قدیمی ترین پلی که ماشینها روی آن رفت و شد میکنند در دزفول پلی به نام پل قدیم وجود دارد که همچون 2500 سال پیش تردد روی آن ادامه دارد در پایه های این پل سرب گداخته به کار رفته شده است . لازم به ذکر است این پل توسط سربازان رومی و شخصی با نام اندامشک رومی ساخته شده است و تا کنون هم چند دوره فقط مرمت شده است .

قدیمی ترین بافت شهری! شهر تبریز دارای قدیمی ترین بافت شهری ایران است. این بافت تو در تو از زمان صفویه در این شهر مرسوم بوده که هنوز هم برخی از محل های قدیمی، دارای این بافت می باشد!

قدیمی ترین منطقه مسکونی شهری در ایران قدیمی ترین منطقه مسکونی شهری در ایران ظاهرآ شهر کرمان می باشد , کشفیات باستان شناسی نشان می دهد که شهر کرمان حتی پیش از مهاجرت آریائیها به ایران حالت شهری داشته و آثار آن در چند سال اخیر پیدا شده است .

قدیمی ترین اسکلت انسان قدیمی ترین اسکلت انسان، متعلق به یک میلیون سال پیش، در کشور تانزانیا کشف شده است.

قدیمی ترین پل قابل استفاده جهان قدیمی ترین پل قابل استفاده جهان در شهر دزفول واقع در شمال استان خوزستان است که 2500 سال پیش توسط اسیران رومی بر روی رود دز ساخته شده است

قدیمی ترین پارچه قدیمی ترین تکه پارچه ای که تا به امروز باقی مانده است، متعلق به 5،900 سال قبل از میلاد است که اخیراً در منطقه چاتال هویرک در ترکیه کشف شده است .

قدیمی ترین قالی قدیمی ترین قالی، متعلق به 5 قرن قبل از میلاد، در 1947 در حفاریهای شهر پازیریک در شوروی از زیر خاک بیرون آورده شد. در این قالی پشمی ، نقوش به رنگ قرمز روی متن سفید بافته شده بود .

قدیمی ترین کتاب خطی قدیمی ترین کتاب خطی که تا به امروز سالم باقی مانده است، " مزامیر داود " به زبان قبطی متعلق به 1600 سال پیش می باشد که در سال 1984 در منطقه بنی صدف در مصر بدست آمد.

قدیمی ترین موزه موزه آشمولین (Ashmolean) که در سال 1679 میلادی در شهر آکسفورد در انگلستان ساخته شد قدیمی ترین موزه در جهان به شمار می آید .

قدیمی ترین قلعه قدیمی ترین قلعه جهان در شهر گمدان در یمن قراردارد که دارای 20 طبقه بوده است و سال ساخت آن به قبل از سال 100 میلادی باز می گردد.

 
زوج روسی ادعا می کنند که رکورد حل جدول متقاطع در جهان را شکسته اند. به گزارش انانوا ، این زوج روسی جدولی را که 64 هزار خانه داشته تکمیل کرده اند. اسوتلانا و سیمون بلیایف از اهالی بوریزوگلبسک می گویند با حل این جدول که تا کنون نمونه ان وجود نداشته م خواهند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند. اسوتلانا می گوید انها رکورد پیشین را که حل جدولی با ده هزار خانه بوده پشت سر گذاشته اند. این زوج روسی برای حل این جدول بزرگ کلمات متقاطع هفت سال وقت گذاشته اند. طراحان این جدول نیز که از 64371 کلمه تشکیل شده دو سال وقت صرف ان کرده اند.
 
سنگاپور قصد دارد بلندترین چرخ و فلک جهان را به ارتفاع 170 متر بسازد. سی ان ان گزارش داد سنگاپور با ساخت این چرخ و فلک که تا سال 2005 به بهره برداری می رسد می خواهد رکورد بلندترین چرخ و فلک دنیا را که متعلق به لندن است از آن خود کند. گفته می شود ارتفاع این چرخ به اندازه یک برج 45 طبقه خواهد بود و مردم می توانند از بالای آن سواحل اندونزی و مالزی را مشاهده کند. پیتر بورسل مسوول اجرایی پروژه می گوید طرح مذکور بیشتر از این که جذابیت تفریحی داشته باشد ، یک شاهکار مهندسی محسوب می شود. به گفته وی چرخ و فلک سنگاپور شبیه چرخ و فلک لندن ملقب به «چشم لندن» خواهد بود. گفتنی است چشم لندن 135 متر ارتفاع دارد.
شی شون ، یک چینی غول پیکر است که قد او به دو متر و سی و هشت سانت می رسد و امیدوار است بتواند نام خود را به عنوان بلندقدترین مرد دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. شون در مغولستان داخلی چین زندگی می کند و 53 سال سن دارد. به گفته کارشناسان وی 0.02 متر از دارنده فعلی رکورد بلندقدترین مرد جهان بلندتر است. براساس این گزارش این مرد بلندقد در سی سال گذشته سختی های فراوانی کشیده است. خانواده او همواره بر سر قدبلند او که سبب می شد هیچ لباس و کفشی مناسب او نباشد و شکم بزرگ و اشتهای سیری ناپذیر وی به دردسر می افتادند. او در بیست سالگی فهمید که وجودش برای خانواده جز بدبختی هیچ چیزی به همراه ندارد و آنها را ترک کرد. او حتی به خاطر این هیکل عظیم الجثه اش موفق به ازدواج نشده است. در نهایت ، بلندقدی وی در ماه سپتامبر و زمانی که از طرف یک شرکت بازرگانی برای حضور در یک فیلم تبلیغاتی دعوت شده بود ، کشف شد. شین هوا گزارش داده است که به زودی مراحل رسمی احراز رکورددار بودن وی مورد بررسی قرار می گیرد.
فرانسه را پایتخت پنیر جهان می دانند و این به دلایل زیادی است و یکی از انها این است که در فرانسه پنیرهای بسیار زیاد و متنوعی تولید می شود. به گزارش روزنامه تلگراف انگلیس ، یک نوع پنیر به نام Vieux Boulogne به عنوان بودار ترین پنیر فرانسه و احتمالاً جهان شناخته شده است و جالب اینکه این پنیر دقیقاً بوی عرق پا و پاهای نشسته یک انسان را می دهد!. این پنیر مانند سایر پنیر ها از شیر گاو درست می شود و البته پس از فعل و انفعالات زیادی که پشت سر می گذارد و قبول برخی افزودنی ها به این شکل بسیار بد بود در می آید البته این پنیر مشتریان زیادی نیز دارد!. به تازگی متخصصان پنیر دانشگاه کرانفیلد در بدفورد شایر این نوع پنیر را بودار ترین پنیر جهان لقب داده اند اما نگفته اند که ایا این پنیر در عین حال بدبوترین پنیر جهان نیز هست یا خیر؟
یک آشپز چینی در شهر وین پایتخت اتریش طولانی ترین رشته خوراکی جهان را با دست درست کرده و آن را به طبخ رساند. این رشته که طول آن به 180 متر می رسد توسط این اشپز چینی و با بهره گیری از مهارت های دستی آماده شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه شینگلی 42 ساله توانست رکورد قبلی طولانی ترین رشته جهان را که در سال 1999 در شهر شانگهایبرجای مانده بود بشکند. این رکورد متعلق به یک اشپز دیگر چینی بود که توانسته بود یک رشته 55.5 متری را با دست بسازد. این رشته طولانی با 1.5 کیلو گرم خمیر و با دست تهیه شد و 50 نفر را سیر کرد. سوپ رشته یکی از غذاهای سنتی و مورد علاقه چینی ها است که در سایر کشورهای جهان نیز طرفدار دارد.
 
یک مرد انگلیسی مدعی است که انعطاف پذیر ترین پوست جهان را دارد و می تواند نام خود را در کتاب رکوردهای کینس به ثبت برساند. به گزارش سایت خبری آنانوا ، این مرد که گاری ترنر نام دارد و از اهالی لینکلن شایر است ، پیشنهاد داده تا در پنجاهمین سال انتشار کتاب رکوردهای گینس با پوست خود که قابلیت کش آمدن زیادی دارد هنرنمایی کند. وی قادر است پوست لب خود را از دو طرف بکشد و به نزدیکی های گوش خود برساند. او کسی است که در سال 1999 پوست شکم خود را تا 6 اینچ بالا کشید و همگان را از این حرکت چندش آور به حیرت واداشت. به گفته متخصصان پزشکی وی دچار یک نوع بیماری به نام سندروم Elhers-Danlos است که سبب می شود تا بافت های مرتبط با پوست بدن به درستی کار نکنند و پوست بدن شل و حالت پذیر شود.
یک مرد ویتنامی ادعا می کند کوتاه قدترین مرد جهان است. به گزارش سایت خبری آنانوا ، وهای دائو ساکن شهر کین جیانگ تنها 85 سانتی متر قد و 14.5 کیلو وزن دارد. به نوشته روزنامه ویتنامی "Young People" و به گفته نزدیکان این مرد ، رشد او در سن 4 سالگی به دلیل ابتلا به یک نوع تب بسیار شدید کاملا متوقف شده است. به گفته آنها این مرد 22 ساله در اثر این تب آنقدر ضعیف شده که تا سالها بعد از آن نمی توانسته به تنهایی کارهای شخصی خود را انجام دهد. دائو هم اکنون در یکی از مناطق پررفت و آمد توریستی بلیط بخت آزمایی می فروشد. براساس رکوردهای ارائه شده در کتاب گینس کوتاه قدترین مرد جهان یک هندی به نام گول محمد بوده است که تنها 57 سانتی متر قد داشته. گول محمد در سال 1997 در سن 36 سالگی مرده است.
 
یک زمین کوچک با کاربری پارکینگ اتوموبیل در انگلیس به بالاترین قیمت فروخته شد. به گزارش آنانوا ، خریدار برای تملک این پارکینگ 15 هزار پوند پرداخت. ارزش این پارکینگ تنها به خاطر نزدیکی آن با منطقه ساحلی کورنیش است که به گفته توریست ها و گردشگران و افراد محلی پیدا کردن جای پارک در آنجا چیزی شبیه به کابوس است. این زمین که مساحت آن مشخص نشده چندین برابر قیمت طبیعی خود به فروش رفته است. به گفته یکی از دلالان ملک این منطقه قیمت زمین و خانه در اکثر نقاط انگلیس و خصوصاً مناطق توریستی و تفریحی در چند سال گذشته به دوبرابر رسیده است و از همین رو پرداخت چنین وجهی برای یک قطعه زمین چندان تعجب آور نیست.
 
یک مرد ویتنامی ادعا می کند که بلند ترین موی جهان را داراست. این مرد که تران وان هی نام دارد می گوید بلندی موی او به شش متر می رسد. به گزارش سایت خبری آنانوا ، این ویتنامی 67 ساله به مدت سی و یک سال موهای سرش را کوتاه نکرده و پیشتر عنوان دارنده بلندترین موی ویتنام را از آن خود کرده است. نام او همچنین در کتاب رکوردهای ویتنام به ثبت رسیده است اما وی تا کنون خود را به کتاب رکوردهای گینس معرفی نکرده است. بر اسای این گزارش هم اکنون رکورد بلند ترین موی جهان در اختیار هو ساتوو از تایلند است که بلندی موهایش به 8/4 متر می رسد.
 
یک مرد هندی در حال آماده کردن خود برای راه بافتن به رکوردهای گینس است. چیزی که قرار است نام وی را برای همیشه در کتاب رکوردهای گینس جاودانه کند سبیل های بلند اوست. به گزارش سایت خبری آنانوا بادامسینگ گورجار کاتانا ادعا کرده است بلند ترین سبیل جهان را دارا است و از همین رو قصد دارد در مسابقه بلندترین سبیل های جهان شرکت کند. وی می گوید طول سبیل هایش به 5/13 فوت (تقریباً 01/4 متر) می رسد. رکورد فعلی بلندترین سبیل جهان متعلق به کالیان سین است که طول سبیل وی به 1/11 فوت (تقریبا 3/3 متر) می رسد. با اینحال وی باید ادعای خود را نزد کارشناسان کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. کاتانا مدت 26 سال از عمرش را به پرورش سبیل خود اختصاص داده بوده است. او هم اکنون 61 سال دارد و با دو زن و 14 فرزند خود در هندوستان زندگی می کند.
 
در برلین، آلمان، هتلی وجود دارد که بدون شک یکی از غریب ترین مکانهای عمومی در جهان است. تمام اتاقها و اشیاء داخل این محل که پروپلر آیلند سیتی لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلمانی لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است. در واقع بهتر است این محل را به جای هتل، با عنوان "مکانی برای زندگی در درون یک اثر هنری" بنامیم. 
در اینجا 30 اتاق با محیطی کاملا منحصر به فرد و شخصی وجود دارد. این اتاقها از این جهت منحصر به فردند که به معنای واقعی کلمه، مبلمان و اشیاء درون آنها دست ساز و اختصاصا برای این فضا ساخته شده و هیچ یک در سراسر جهان نمونه مشابهی ندارند. به این ترتیب میتوان سیتی لاج را موزه ای با امکانات کافی برای اقامت یا سازه هنریی قابل سکونت دانست. 
اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهای تعریف شده طراحی شده اند که بعضی ساده تر و تعدادی به شدت افراطی هستند. شما با توجه به سلیقه و میزان حس ماجراجویی خود میتوانید با حضور در این اتاقها، دیدگاهی تازه نسبت به واقعیت و رویا پیدا کرده و اگر بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید، اقامتی فراموش نشدنی در این هتل را تجربه خواهید کرد. 
یک نکته دیگر در زمینه اقامت در این اثر هنری این است که این فضا از مواد و مصالحی متفاوت با هتلها و بناهای عادی ساخته شده است. برای مثال دیوارها و قفسه های پلکسی گلس آن و همچنین رنگهای تیره و غلیظ دیوارها هنگام جای دادن وسایل و چمدانها به راحتی خط می افتد. به همین جهت شما نباید این نکته را فراموش کرده و باید با احتیاطی بیشتر از حد معمول در این تابلوهای سه بعدی حرکت کنید. معرفی چند اتاق 
دو شیر: خوابیدن در قفس
دوقفس بزرگ در مرکز این باغ وحش وسیع قرار دارند.رنگ غالب بر اتاق نارنجی و قرمز بوده و قفسها بر تیرهای چوبی مستحکمی به ارتفاع 1.5 متر قرار گرفته و با زنجیرهای متعددی در جای خود محکم شده اند. این قفسها، تختهای این اتاق هستند که هر یک برای یک نفر در نظر گرفته شده است. حمام و دستشویی بزرگ و مجلل که شامل یک وان طلایی در مرکز، دوش در گوشه و سرویس بهداشتی قرار گرفته بر پایه ای بلندتر از سطح حمام است. 
تابوت:تختهای این اتاق بسیار ساده دو تابوت هستند که میتوان حتی با درب بسته در آنها چرتی زد. این اتاق مناسب آن دسته از افراد علاقمند به داستانهای خون آشامان و همچنین کسانی است که برای رسیدن به آن سرنوشت محتوم، عجله دارند و میخواهند خوابیدن در تابوت را زودتر از زمان موعود تجربه کنند. اگر کسی پس از مدتی خوابیدن در تابوت دچار وحشت شود میتواند به پایین خزیده و در جای خوابی که زیر این سطح قرار دارد بخوابد. 
اتاق واژگون:این تنها اتاق چهار تخته هتل است. تمام اسباب و اثاثیه اتاق بر روی سقف قرار دارد و شما میتوانید در جعبه های راحتی که بر کف اتاق تعبیه شده نشسته یا بخوابید. حتی منظره پشت پنجره هم واژگون است. اقامت در این اتاق که دارای خاص ترین مبلمان است، یکی از سوررئال ترین تجربیات ممکن خواهد بود. 
اتاق آینه:بدون شک این اتاق یکی ازبخشهای بسیار شاخص این هتل است. اتاق آینه به شکل الماس و کاملا پوشیده از آینه است، به طوریکه تصور میکنید درون یک کالئیدوسکوپ (استوانه ای مجهز به عدسی و 3 آینه 45 درجه که با وجود دانه های ریز رنگین درونش، تصاویری زیبا و منحصر به فرد ایجاد میکند) زندگی میکنید. 
سلول زندان:یک سلول زندان دوستانه یک نفره، با سوراخی در دیوار. سرویس بهداشتی این اتاق درست مانند هر سلول زندانی، در داخل اتاق قرار دارد. اما تفاوت در این است که شما واقعا ماندن در این اتاق راحت را دوست دارید و آزادی در بالکن وسیع و سایبان زیبایش در انتظار شماست. 
چند نکته:با توجه به اینکه هتل سیتی لاج از جمله هتلهای عادی و بسیار پر رفت و آمد نیست، در آنجا میز پذیرش قراردادی و معمول هتلهای دیگر که شبانه روز باز باشد، وجود ندارد. در عوض این هتل دفتری دارد که از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر باز است. در نتیجه رزرو اتاق و اطلاع زمان دقیق رسیدن به هتل بسیار اهمیت دارد. پاسپورت، کارت شناسایی یا بلیط هواپیمای مسافرین به عنوان تضمینی برای بازگرداندن کلید اتاق در این دفتر پذیرش باقی میماند. 
سیتی لاج دارای اتاقهایی است که با وجود راحتی و زیبایی بسیار، به دلیل کمبود جا یا ویژگیهای خاص اتاق (مانند سلول زندان) فاقد حمام هستند. به همین دلیل حمامهایی بسیار مجهز و راحت در مجاورت این اتاقهای قرار داده شده تا مسافران بتوانند به راحتی از امکانات حمامی مشابه با سایر اتاقها بهره مند شوند. برای رفت و آمد ساده در بین اتاق و حمام، پالتو حوله ای در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت. 
قیمت اقامت در اتاقها از 79 تا 110 یورو برای هر نفر متغیر است و با اضافه شدن هر نفر، 15 یورو به مبلغ کل اتاق اضافه خواهد شد. صبحانه برای هر نفر نیز 7 یورو است. اتاقها در ایام خاصی بین 69 تا 110 یورو قیمت دارند.
سئول

بلیط سینما: $8.67(۸۱۵۰ تومان)
یک وعده غذای ساده: $18.09 (۱۷۰۰۰ تومان)
قیمت یک دستگاه ماشین لباسشوئی: $1,096.82 (۱۰۳۱۰۰۰ تومان)
یک کیلو برنج: $5.07 (۴۷۷۰ تومان)
یک نوشابه : $1.07 (۱۰۰۰ تومان)

 
کهنسال ترین فیل آفریقایی در باغ وحش لینکلن پارک امریکا مرد. به گزارش رویتر ، این فیل عظیم الجثه 55 سال سن داشت و بازدیدکنندگان باغ وحش را سرگرم می ساخت. کارگران باغ وحش صبح روزی که برای غذا دادن به «پیچز» آمدند متوجه شدند که ماده فیل 4050 کیلویی بر روی زمین افتاده و برای همیشه خوابیده است. با این حال مقامات باغ وحش گفتند که در زمان رجوع کارگران «پیچز» هنوز نفس می کشیده اما مشخص بوده است که در حال مرگ است. رئیس باغ وحش لینکلن پارک امریکا گفت: فیل بزرگ هیچ مشکلی از لحاظ سلامتی نداشت اما بالا بودن سن او آنها را متقاعد کرده بود که برای مرگ او آماده باشند. زمانی که دامپزشکان کاملا از وخامت حال او مطلع شدند و یقین کردند که نمی توانند او را مجددا روی پا نگه دارند با داروهای ویژه او را راحت کردند.
 
یک سگ که تنها 20 سانتی متر قد و کمی بیش از نیم کیلو وزن دارد به عنوان کوچکترین سگ زنده دنیا شناخته شد. به گزارش سایت خبری آنانوا که تصویری از این سگ را در کنار یک قوطی کبریت منتشر کرده تا کوچکی ان را به نمایش بگذارد این حیوان متعلق به یک مجموعه دار اسلواکی است و تنها یک سال دارد. صاحب این سگ می گوید دانکا از ابتدای تولد تا کنون رشد خود را کرده و به گفته دامپزشکان دیگر از این بزرگتر نمی شود. وی به طور تصادفی در اوائل سال جاری با کتاب رکوردهای گینس اشنا شد و فکر کرد می تواند نام سگ خود را به عنوان کوچکترین آنها در این کتاب به ثبت برساند. کتاب رکوردهای گینس پس از رویت مدارک مستند مبنی بر تمام شدن رشد این حیوان و اینکه هیچ سگ دیگر تا کنون با این اندازه وجود نداشته پذیرفت تا نام این حیوان را در رکوردهای خود به ثبت برساند.
روسیه ادعا می کند پیرترین افراد دنیا که 5 زن 124 ساله هستند در این کشور زندگی می کنند. شارلوت بنکنو ساکن نورث لیما ، اوهایو ، امریکا که رسما پیرترین زن زنده دنیا است ده سال از 5 زن فوق جوانتر است. وی متولد 16 نوامبر 1889 است. به گزارش اینترفاکس این پنج زن روس به این ترتیب رکورد «ژان لویی کالمان» زن فرانسوی را که در سال 1997 با عنوان پیرترین موجود جهان با 122سال و 164 روز سن درگذشت جابه جا می کنند! «ایرینا زبارسکایا» رئیس اداره آمار روسیه بدون ذکر مشخصات این زنان گفت: آنان در داغستان ، چچن و کاباردینو بالکاریا زندگی می کنند. یک سخنگوی کتاب رکوردهای گینس گفت از شنیدن مشخصات این زنان خوشحال خواهندشد. وی گفت «ولی برای ثبت رکوردهایی مثل این ، مقررات سختی برای پذیرفتن سن آنان داریم.»
 
پرموترین مردان دنیا اعضای یک خانواده مکزیکی هستند که به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر دچار رشد غیر طبیعی موهای بدن شده اند.
"نلوین فیزل بوز" از میشیگان آمریکا 25 سال است که ناخن های خود را کوتاه نکرده.
 

یک هزار و 790 سوزن در سر و صورت یک چینی به منظور طب سوزنی
 
منبع:گلشن
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۸
سامان خانجانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی